Alla inlägg den 1 mars 2009

Av Thorsson - 1 mars 2009 21:22

Hallå jaa..


Kan börja med att be om ursäkt för att jag inte bloggat på länge.

Anledningen kommer här:


Fredag kväll: Avgörande i div 3 småland/blekinge.

Barnarp - stockaryd

Hovslätt - Husqvarna

Älmhult - Westervik.


Barnarp var tvugna att vinna, samtidigt som Westervik eller Husqvarna var tvugna att förlora för att Barnarp skulle gå upp. Det skulle även räcka med lika mellan Hovslätt-Husqvarna, så länge inte Husq vann i sudden.


Barnarp började matchen riktigt bra och ledde som mest med 5-1. Hovslätt lekte med Husqvarna i början och ledde med 3-1. Det såg mycket bra ut.


Då tappar Barnarp allting och snart står det 6-6 och Hovslätt ligger under med 3-5.


Barnarpsmatchen slutar ändå väl efter att Hjalle har frälst med ca 2min kvar, och vi får rapporter om att hovslätt har hämtat till 5-5 och förlängning väntar.

Hovslätt måste alltså vinna i sudden eller hålla nollan i 5min.


Direktlänk från läktaren på hovslättmatchen på högtalartelefon och hela Barnarp höll andan.

Med ca 1min kvar av sudden avgör Hovslätt hela div3 med ett mål i öppen kasse och Norrahammar-sporthall exploderar!

Folk var som galna och det kändes som vi hade vunnit vm, och jag spelar inte ens. Riktigt sjukt och nu förstod man på riktigt: Det finns ett Nangiala!


Spriten flödade hela natten och när man sen vaknade på Lördagsmorgonen så var det dags igen. Andra lagfesten på två dagar och båda festerna går lätt in på topp 20 genom tiderna.


En riktigt skön helg som ni hör, men ingen tid att blogga direkt. Full eller bakfull hela tiden och nu har bakfyllan nått sin peak. Fyfan va skit jag mår, men fort värt det!

Ska bli sjukt kul att följa Barnarp i tvåan nästa säsong..Gott gubbar!!

Presentation

Omröstning

Skräpmat är livet, det vet ju alla. Men vad är finast?
 Donkan
 MaX
 Pizza(kebab o allt sånt me)
 Kinakäk
 Annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards