Alla inlägg den 3 januari 2009

Av Thorsson - 3 januari 2009 00:46

Hallå ja


Tänkte dela med mej av mina tankar om en av fotbollens största genom tiderna. Hans namn är Filippo "super-pippo" Inzaghi.


Jag är ett Arsenal fan, och mitt lag i Italien är Roma, men super-pippo i Milan alltså, vilken kille!

Killen har typ aldrig varit ordinarie, men ändo gör han alltid mål, särskilt vid dom stora matcherna.

För två år sen tror jag det är nu, så går han in och gör två mål i CL finalen, och några veckor senare gör han tre mål i finalen i klubblags vm.

När Italien vann fotbolls vm fick han spela en kvart på hela turneringen, ett mål blev det.

 Men det som verkligen fått mej att älska mannen med 3kilo hårgele är hans sätt att fira målen. Han kan göra 4-0 mot Perugia i 90:e minuten och han firar som de e vm final. Det som gör det hela ännu större är att hans  lagkamrater verkar hata honom nästan, dom firar aldrig målen med honom utan de går sakta mot mittcirkeln medans pippo ligger på knä framför skrikande fans.

Efter Milans senaste CL guld, där pippo alltså gjorde två mål i finalen, så låg han och grät av lycka mitt på planen, ensam. De andra firade med varandra och var tokiga. Men Pippo visste, att de va hans guld, det var hans förtjänst, och de andra visste samma sak, men ville knappast erkänna det.

Pippo är en målskytt av rang, en äkta måltjuv som alltid står på rätt plats vid rätt tidpunkt.

Om du frågar mig, så hade Italien gått så jävla mycke bättre i EM senast med Pippo på planen istället för idioten Toni.

Pippo älskar fotboll och fotbollsgudarna älskar Pippo.

Pippo ÄR fotboll!


hjalmar.bloggagratis.se says:
"pippo är fan passion och passion är fan det finaste med fotbollen"
 

Presentation

Omröstning

Skräpmat är livet, det vet ju alla. Men vad är finast?
 Donkan
 MaX
 Pizza(kebab o allt sånt me)
 Kinakäk
 Annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20 21 22 23 24 25
26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards