Alla inlägg under januari 2009

Av Thorsson - 17 januari 2009 01:44

Hallå ja..


Snacka om flipp att man inte kan lägga in 2 utube klipp i samma inlägg utan att de separ..


Av Thorsson - 17 januari 2009 01:39

Hallå ja..


Youtube.com är en av livets sidor..Har man tråkigt en fredakväll som denna så är det ett utmärkt sätt att underhålla sig själv!


Håll till godo!

Av Thorsson - 16 januari 2009 21:54

Hallå ja..


Som alla vet så är jag lite av en entrepenör, jag har många bollar i luften så att säga.

För att folk ska ha fortsatt intresse för mina tjänster så har jag som en åtgärd valt att sponsra en av hjältarna i Barnarps IF, nämligen Hjalle.

Hjalle kommer att fungera som ett ansikte utåt, med innebandyälskare som främsta målgrupp.

Jag ser att detta samarbete kommer att ha många fördelar, men det finns även vissa krav.

Jag tänker inte avslöja kontraktet i detalj, men Hjalle måste tex ha på sig en sponsrad tröja under uppvärmningen, före samtliga matcher som är kvar av div3.


Idag, fredag, hölls en presskonferens där sponsoravtalet skrevs under och samarbetet avslöjades.

Jag som sponsor är mycket nöjd att jag fick Hjalle att skriva under, då många andra företagare har varit ute efter hans signatur, jag vet att tex tomteverkstan har varit och ryckt i honom.

Tomteverkstan har som bekant redan en klient som spelar i Barnarps IF, och jag insåg att deras affärsidé var lysande.


Under presskonferensen så fick pressen en kort stund att ställa frågor till en nöjd Hjalle, och här är ett sammandrag.


Är det verkligen moraliskt rätt, att acceptera ett sponsor avtal?/Aftonbladet

 - Jag känner att jag är större och bättre än de andra i Barnarp, så, ja.


Hur blev det toss.bloggagratis du skrev under för, och inte tomteverkstan?

/Expressen

 - Ett bättre avtal helt enkelt, samt att ordförande i Maskinen är en mycket generös och ödmjuk man.


Kommer detta att hjälpa din innebandy karriär?/Metro

 -Självklart, nu behöver jag ju inte jobba innan träningar så jag kommer vara piggare och fräschare. Jag kommer även få mer tid över att träna mer och äta bättre.


Kan du sammanfatta dagen och avtalet med ett ord?/Jönköpingsposten

 - Grande.


Här följer nu bilder från dagen.

Här ser vi när Hjalle skriva under kontraktet som betyder full sponsring av ordförande i Maskinen resten av säsongen.


Här ser vi utbytet av tröjan som symboliserar samarbetet.


Två nöjda parter som ser fram emot avslutningen av säsongen.

HBK

Av Thorsson - 15 januari 2009 18:24

Hallå jaa..


Om en stund börjat LHC-HV71 på C+, och den måste givetvis ses.

 För er som inte är från Barnarp så kn jag berätta att vi brukar säga HBK istället för håve, därav rubriken. Fråga mej inte varför, båda börjar på h, det är väl typ de.


(Samma sak gäller MSN som vi kallar för röj, efter det roliga spelet msröj som fanns på de gamla versionerna av windows. Båda börjar ju på ms liksom..)


Ska bli kul att se håve nu när äntligen Hagos är borta! Fattar inte vad han gjorde i håve från början ens, jävla sopa.

Hoppas även Kenta får upp ögonen och bänkar Luoma, asså den killen är ju ännu sämre än Hagos.

Hoppas Ullström kommer in ordentligt i elitserien, vet ju redan att han inte kan vara sämre än Hagos, men hoppas det går riktigt bra.

Tycker alla håve spelarna gjorde riktigt bra ifrån sig i JVM, bortsett från finalen då såklart.


Nu blire pitz och hoogey(hockey).

bajj

Av Thorsson - 13 januari 2009 19:00

Hallå ja..


Fan va vissa dagar e sega.

Ångest över jobbet, ångest över förkylning, ångest över disk, tvätt, städ.


För att komma över ångesten brukar jag tänka "skit i det"..Tro det eller ej, men de funkar.

Jag vet att det bara är en tillfällig lösning, och att jag egentligen borde ta tag i allt. Vet att det skulle få mej att må otroligt tillfredställd av mitt verk, om jag tex gick och pantade alla jävla ölburkar, men orka lixom.


Jag vet att alla kommer tänka typ "jävla idiot som klagar på i-landsproblem och inte tänker på de stackarna i Afrika som är hungriga jämt" osv.

Faktum är att jag tänker på dom, men tycker ändo att jag har rätt att gnälla lite. Det gör fan alla, och jag erkänner iaf att jag är gnällig.


Ett annat ständigt botemedel mot ångest är ju tobak. Men tobak är bara bra om man redan har börjat, och jag uppmanar ingen att börja, även om de e gött som helvette.


träning nu, även det botemedel mot ångest.

Av Thorsson - 13 januari 2009 00:09

Hallå jaa


Idag tänkte jag berätta lite om en vän till mej som heter Hjalle.


Hjalle kommer från Husqvarna typ, och har spelat innebandy där sedan han var liten, med nått undantag med spel i lekeryd elle nått sånt.

När vi va små, typ p15, så brukade mitt kära Barnarp och hans äckliga HIK mötas, och jag hatade allihop, särskilt Hjalle, han är sepe, han är dum i huvudet och äcklig.

Jag är exakt likadan, och nu är vi nära vänner och det känns bra.


Tänkte berätta om två av mina pinsamaste ögonblick i livet, båda har ägt rum den senaste veckan och båda är Hjalles fel.


Häromdan kollade vi Roma-Milan(sjukt bra match) och efteråt blev vi hungriga och begav oss såklart till donken.

Hjalle beställer en Bigmac meny med plusmeny, och efter några sekunder kommer han på att han är student

Han börjar rota i plånkan och frågar kassörskan:

-Det är gratis om man är student va??

 Jag viker mej av skratt, då Hjalle alltså är helt seriös med att spara 5(!!) kronor.

Kassörskan kollar mystiskt på mej och vänder sig sedan mot Hjalle.

-Ja, men då måste jag nog få se ditt CSN-kort.

Sagt och gjort, Hjalle börjar rota som fan i plånkan och efter ca 40sek får han upp kortet och är helnöjd, dagen är räddad!


Idag så var jag på Shell Torsvik med samma Hjalle.

Hjalle hade fått låna en av sina föräldrars två bilar och menar på att han måste tanka.

Han börjar tanka och jag frågar om han ska ha full tank?

- nej för fan!

Utbrister pojken och slutar tanka lika snabbt som han började.

"Taxametern" står på 30kr, och jag kollar frågande på Hjalle och han flinar lite.

Snålballen har alltså tankat i 2.5l bensin och tänker gå in och betala för det. 30kr!!

Jag skämdes ögongen ur mej inne på shell, och bättre blev det knappast när Hjalle slänger upp en Se&Hör på disken, trodde tamejfan jag skulle dö.

Självklart börjar killen i kassan flina åt oss också, bara för att göra det hela värre.


Hjalle är en fin pojk, men snål som få, och en total idiot som köper skvallertidningar!


Ska sova nu, men först måste jag länka Hjalle annars börjar han lipa, stackarn.


Gonatt Hjalle!

Av Thorsson - 11 januari 2009 23:14

Hallå ja..


Jag och Hjalle har pratat endel om döden det senaste av nån anleding, och vi har kommit fram till att vi verkligen hoppas på att det finns ett Nangijala.


Tänk er själva, vakna  upp och allt är exakt som man vill, jag spelar forward i landslaget (det italienska såklart) och avgör vm finalen.

Man är i paradiset lixom, körsbärsdalen!!


Fyfan för att dö om det inte finns Nangijala säger jag.

Och Hjalle..om du inte slutar hålla på med min msn så hamnar du där tidigare än planerat..hora.

Av Thorsson - 11 januari 2009 05:47

Hej här kommer segertåget
rullar in som technodromen
tryck på play du sätter på den
dansar som på, ähh vi kör igen.
Hej här kommer segertåget
rullar in som technodromen
tryck på play du sätter på
och dansa som på technodroger

Välj en partner släck i lougen
Stänger av min väckarklocka
Stämmer oss en gång om året
länge leve, ähh vi kör igen
Välj en partner släck i lougen
Stänger av min väckarklocka
Stämmer oss en gång om året
länge leve våldtäktslåten

ref:
"o beijo na boca é coisa do passado, amor quero ver e namorar pelado."
"o beijo na boca é coisa do passado, amor quero ver e namorar pelado."

Ähh vi kör igen

Blunda se ett krucifix
bredvid ett W
och vänd dem upp och ner
shit det kommer nått, Ähh vi kör igen
Blunda se ett krucifix
bredvid ett W
och vänd dem upp och ner
shit det kommer nått

Plöjer fram spränger staden
röken bolmar, regn och hagel
Maskinen är ett monster
du kan inte, ähh vi kör igen
Plöjer fram spränger staden
röken bolmar, regn och hagel
Maskinen är ett monster
du kan inte stänga av den

ref:
"o beijo na boca é coisa do passado, amor quero ver e namorar pelado."
"o beijo na boca é coisa do passado, amor quero ver e namorar pelado."

Ähh vi kör igen

Har pojkar i min lägenhet
som tyckte jag är jävligt fet
och alla pojkar i från söder
tar jag fucking hårt, ähh vi kör igen
Har pojkar i min lägenhet
som tyckte jag är jävligt fet
och alla pojkar i från söder
tar jag fucking hårt i kragen

Kvinnor med ett mannaminne
blandar vin med mannagryn
Politiker som famlar minsta
kniven i, ähh vi kör igen
Kvinnor med ett mannaminne
blandar vin med mannagryn
Politiker som famlar minsta
kniven i Usama Bin

"o beijo na boca é coisa do passado, amor quero ver e namorar pelado."
"o beijo na boca é coisa do passado, amor quero ver e namorar pelado." Sjukt aktuell låt av nån anledning...ganska bra också faktiskt..  va ute idag..de va sådär..go efterfest blev det av en tillfällighet, jag och tre brudar! Hallå ja!

Presentation

Omröstning

Skräpmat är livet, det vet ju alla. Men vad är finast?
 Donkan
 MaX
 Pizza(kebab o allt sånt me)
 Kinakäk
 Annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20 21 22 23 24 25
26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards